Isnin, 7 Januari 2013

PERJALANAN TAHUN 2012 TAHUN CEMERLANG | 2013 BAKAL GEMILANG


Salam semua :) tidak terlambat untuk yong ucapkan Selamat Tahun 2013.. semoga tahun ni buatkan kita lebih bersemangat untuk ubah taraf hidup kita.. bantu diri sendiri dan keluarga... kan? yong memang betul-betul bersemangat.. nak jadi anak yang solehah dan jadi usahawan yang cemerlang dan gemilang.. anyway this entri yong nak tunjuk beberapa pencapaian yong sepanjang tahun 2012.. buat rujukan masa depan.. ye tak?


This is my first award, Alhamdulillah berkat bermula business dari bawah, yong berjaya naik ke pangkat Senior Sales Manager . For my first award ni, Yong naik pentas bersama my mentor, Shaliza Aziz.. happy betul! Dari mula sama-sama naik pentas.


In Feb,  yong menjadi qualifier untuk melancong secara percuma di Vietnam.. yong memang excited habis sebab tak pernah pun jejak kaki ke Vietnam sebelum ni dan pakej melancong ni memang best sebab semunya FREE.. dari tiket flight, hotel dan makan.. semuanya 5 Bintang! best kan??

.

Next, yong berjaya naik pentas lagi pada April untuk pangkat Diamond Sales Manager..kali ni baju biasa-biasa je lagi..next Diamond Night insyaAllah nak pakai baju designer jugak. :) nampak tak baju merah di Belakang tu? haa itu kan my mentor Shaliza Aziz. Beliau dah merasa pakai Baju hasil tangan Rizman Ruzaini.. see? kali ni pun masih naik pentas bersama.. memang yong betul-betul follow apa yang kak ija buat! hasilnya sama-sama dapat :)


First exclusive business meeting untuk team yong di utara pada bulan JUN. EBM ni kami jalankan di Emerald Puteri, Sungai Petani.. 



Pada Julai yong dan team berpeluang melancong lagi sekali secara percuma ke Guangzhou~ Alhamdulillah rasa bersyukur sangat diberi peluang sebegini rupa.. segala pengorbanan yang yong buat rasa berbaloi sangat :) rasa kagum pun ada sampai sebegini rupa ganjaran yang yong dapat.. dapat juga merasa jejak kaki ke negara orang. Dapat pengalaman baru.




Pertama kali yong ber "photoshoot' ala-ala model. huhu agak nervous sebab tak pernah buat kan.. nak pose pun memang kekok habis.. mujur ada photographer yang membantu. tak lupa juga kepada yang make-up artist.. i love this make over! next time bole la amik photoshoot untuk my team pula kan..sure GLAm u ols!


Bukan setakat buat photoshoot biasa.. yong ada juga join shooting untuk video CDM SHA KHALID.. wow! memang teruja sangat u ols.. baru tahu cemana feeling ala-ala retis siap buat shooting bagai.. penat juga tapi enjoy! shooting ni di buat di Shah Alam pada bulan puasa yang lepas.. enjoy tengok video tu.


Pada Ramadhan lepas, Sempat juga yong buat sesi berbuka puasa bersama beautilicous utara.. hope next Ramadhan dapat lagi berbuka bersama macam ni ye u ols :)



Next Event, yong meraikan rakan-rakan kongsi yang naik pentas pula.. memang happy habis sebab segala kejayaan yong memang akan diwarisi untuk biz partner pula.. sama-sama berjaya..sama-sama merasa..


Next trip is Paris and London! yay~ best nyaa..tak sabar nak fly lagi ke eropah pula.. yang penting ianya FREE juga tau! so majlis kesyukuran untuk qualifier Paris and London telah diadakan pada bulan Oktober yang lepas.. yang pasti yong pun ada sekali tau :)


Majlis ulangtahun syarikat yang ke 20 tahun baru je berlalu Nov 2012.. Pada sebelah malamnya our mentor telah mengadakan GLAM DINNER khas untuk kami semua.. terima kasih yang tidak terhingga kepada my mentor Hanis Haizi yang sentiasa berikan idea-idea yang bernas untuk perjalanan bisnes kami.. sungguh berwarna-warni..rasa enjoy dan memang teruja dengan semua aktiviti GLAM.


 Aktiviti pada bulan terakhir Disember masih dijalankan seperti biasa.. Alhamdulillah..yong berjaya menganjurkan second EBM (now we called it GLOW- GREEN LEADERS ORIENTATION WORKSHOP). GLOW kali ni dijalankan di Kelab Cinta Sayang, Sungai Petani.. Makin ramai beautilicous from utara nampaknya.. Syukur Ya Allah kerana mempermudahkan segalanya.. Semoga yong bole bantu lebih ramai lagi rakan-rakan di luar sana,.. see? semangat Shanghai tu!


Last but not least, minggu terakhir yong diserikan dengan GLAD- Green Leaders Activity Day iaitu Make-up Tutorial Class by Make-up Artist, TIAR ZAINAL. balik je dari class terus we all bersemangat nak mekap cantik-cantik tau.. Jutaan terima kasih sekali lagi kepada CDM Hanis Haizi yang menganjurkan GLAD kali ni. memang excited habis.. makin bersemangat.. bukan je buat business thru social media marketing, tapi kami juga diajar untuk sentiasa berpenampilan kemas dan cantik! i'll always follow ur step CDM HANIS!




What a wonderful life!

Yong harap tahun 2013 lebih cemerlang dan gemilang!

 amin :)

Tiada ulasan:

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...