Ahad, 12 Jun 2011

:: patut lah mak bapak suka anak depa kawen dengan orang kerajaan::

erm..risau dengan masa depan.rasa macam gelap je ha..adeh~risau risau..

kenapa mak bapak suka anak depa kawen dengan orang kerajaan? sebab..

  • rasa masa depan anak depa terjamin.
  • kerja kerajaan ni gaji confirm tetap dah.
  • senang la semua perkara
  • dan macam-macam la yang baik-baik aja..


kenapa mak bapak nak yang terbaik untuk anak mereka?sebab..

  • dah tentu la nak yang terbaik kan.takkan nak anak hidup merempat lepas kawen..
  • dah tentu taknak anak-anak susahkan mereka pulak after kawen..macam hamba Allah yang dok ada sekarang ni :p
  • dah anak senang..mak bapak leh tumpang senang ye dak?
kalo anak kawen dengan orang yang biasa-biasa jer? adakah anak mereka tu bakal tak bahagia? bakal hidup susah? bakal melarat sampai nak makan pon kena mai rumah mak?waaaah..banyak betul persoalan yang terjah dalam palotak yong..cane nak kawen ni? serabut..serabut..

kenapa yong sebok pk? adakah yong nak kawen? haa..belum lagi maa..baru lepas musim kawen..terus kepala ligat nak pk pasal kawen gak..gatalkan aku? 

:P amik mood jugak la..hahahha

2 ulasan:

NinaAz berkata...

betul tu yong..dulu masa tengah study, sy xpaham nape mama xsuka sy couple ngn pakwe sy dulu..kerja sbg mekanik biasa...byk kali dia suruh pikir, mcm2 dia ckp..dan sekarang ni sy dah bekerjaya, barulah sy paham kenapa..nasib baik dah setahun clash dan suda ada pengganti yang mempunyai masa depan yang agak cerah...dan memenuhi citarasa mama sy..Mudah2an ada jodohla..amin..hehe =)

Zaza Zafran berkata...

habes la lepas ni semua pakat nak cari laki keje kerajaan...
zaza nak pergi sorokkan pyan dlm almari dulu...huhu

p/s:pyan keje kerajaan..huhu

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...