Rabu, 12 Januari 2011

:: siapa Kak Fatimah tu?? ::

haa..entri sebelum ni yong ada cerita pasal kak fatimah..siapa kak fatimah tu?? oke..ni nak cerita la ni..kak fatimah ni ialah seorang peniaga..dia jual makanan masakan Thai di Hatyai..yong kalo p sana.tiap-tiap malam akan pergi ke kedai dia..memang sodap tau masakan dia..murah pulak tu..


ha..nampak x gerai kecil tu? itu la gerai kak fatimah..sebelah gerai dia..gerai mak dia.ada jual air panas/sejuk..gerai kecik je dorang ni bawa..ni gerai bergerak..sebab ada motor skali kat gerai tu..tiap-tiap malam diorang berniaga tau..bermula pada pukul 11 malam waktu Thailand (10 malam ler waktu Malaysia), sampai la pukul 4 pagi..so masa bulan puasa kalo datang sini.bole la sahur kat gerai kak fatimah ni..masakan goreng-goreng semua sodap-sodap belaka..tomyam dia lagi lah! jangan cakap.terangkat! hahaha mmg x miss la kalo datang Hatyai xpergi makan masakan dia..kami akan miss kalo dia yang tak bukak gerai malam tu.. :)

kalo sesiapa pernah datang Hatyai mesti tahu hotel tu..tempat yong depan hotel ni jerk..memang setiap kali pergi siam..akan tgl di Novotel jerk..mudah nak kemana-mana.memang pusat bandar..da hafal da jalan kat situ..so bole la yong jalan sorang-sorang..yong xde la pandai speaking sangat..tapi takat nak hentam-hentam dengan minah/pakwe siam tu xde masalah rasanya..sebab dorang pon sama ja macam yong..broken english jerk..kekeke..kita serupa! hahahah

oke..itu je nak cerita..miss ah Siam.. T__T

9 ulasan:

nora berkata...

uwaaaaaa pegi tak ajakkkk

Uchi kay-f @hmad berkata...

emm xpi sane lagi...eh Yong klu pi siam ckp bhse ape?siam?melayu? english?

Katak Gomok Sulie berkata...

wahhhh..siam mali..hehe

ardinihumaira berkata...

bila yong nak bawak dni holiday kat sana. hehe larikssssss

kakchik@ella berkata...

wah .. bole la akak lantik yong jadi tourist guide akak kalo ke sana. hihi ..

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

nak ole2222222222222

My MiRa berkata...

hehehhe dh boleh keje bahagian perlancongan ni....,kirim salam kak fatimah ye!uhu

ijatnuar87 berkata...

wah...cam seronok jek...hehehe

ferra ferro berkata...

SERONOK !!! =D

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...