Selasa, 26 Oktober 2010

:: penah tak tiba-tiba rasa nak lempang orang? ::

salam petang semua..haha.saje nak cerita.tadi masa yong p mengaji Al-Quran di belakang umah.
bole pulak terserempak ngan jiran sebelah umah.pelik tak? tak pelik kan? hehe

oke..jiran yong tu ada la dalam berapa belas tahun tah x bertegur dengan keluarga yong..haha..so masa terjumpa tadi..bole dia kasi JELINGAN MAUT kat yong..cis! oke xpe..da mmg perangai orang tua kan..never mind.. :p

da masuk ke rumah tempat yong nak mengaji tu..terjumpa pulak dengan cucu dia..ada dua orang..budak lagi..dalam umur 6 tahun gitu la..yg sorg lagi maybe darjah 6 gitu kot..
yang darjah 6 tu xpe la..biasa ja yong tgk..tapi yang umur 6 tahun tu..haish! nak je yong lempang-lempang muka dia..hahha.ganas ni..dah la tengok orang tak pernah senyum..siap jeling-jeling lagi..ikut perangai nenek dia la tu...ketuk kepala nak? geram tengok..

sebelum ni just dengar tok yong je yang beritahu..ada jiran lain cakap cucu org tu muka masam je bila jumpa orang..jeling-jeling gitu..ngee..mmg nak kena..mujur nenek ko ada tadi..hahah
so hari ni bole tengok dia depan mata..mmg ada sifat2 buruk tgk kat budak ni..:p
 busuk hati pon ada..kecik-kecik lagi nenek ajar gitu..besar nanti aku xtau la apa jadi ngn awak ke budak~


oke la..moral nyer sekarang..hormatilah orang tua.da pg mengaji tu buat perangai baik-baik.. kang ada yang balik xjumpa jalan..lalallala


Nota Alinac- tak elok kan sebab benda kecik..x bertegur sampai berbelas tahun T__T

6 ulasan:

PIDUT ASiS berkata...

aiyok..garang gile yong...kalau pidut,pidut gosok2 je kepala dia..

Post Terhangat...

Semua Muhammad?

CT berkata...

ganeh ko dik..hahahah

ardinihumaira berkata...

dni babab nak? hoho

Lizzie Yasmin berkata...

nenek dia pun perangai mcm budak2.. mn budak pun tak terikut.. mature lar skit.. zaman tarik muka dan tak bertegur sapa dah habis. Skang sume orang lupakan yang keruh, ambil yang jernih..

Nsyzwni berkata...

kalau dapat lempang Alien best :P

nys. berkata...

kecik2 da pndai musuh2. adoyai!

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...