Selasa, 26 Jun 2012

TIPS UNTUK KEKAL BERMOTIVASI?

Salam semua! today yong nak share about motivate! ermm, Selama yong buat biz ni.. hari-hari yong sentiasa bermotivasi.. ye la kan..if tak bermotivasi..kita akan rasa lemau semacam..so cane nak buat biz kan? bila selalu bermotivasi..kita jugak akan sentiasa berfikiran positif..bila dah positif, jiwa pula akan selalu tenang :) tak gitu..


So bagaimana kita nak kekalkan bermotivasi?


1. Baca kisah orang yang berjaya
Slalunya bila kita baca kisah orang yang berjaya ni, perasan tak yang mereka mesti pernah lalui fasa kegagalan .. Tapi dari kegagalan ni la mereka jadi lebih kuat .. Sejak yong buat biznes Premium Beautiful ni, yong suka ingatkan diri tentang kejayaan Kak Ana (CDM Siti Rohana) & Hanis Haizi .. Dari situ terasa aura & semangat mereka ..







2. Be a self-motivated person.
Kita selalu nasihat anak/sedara kita or orang lain, tapi selalu lupa untuk nasihatkan diri sendiri .. So mulai hari ini jom kita pujuk diri kita & bisikan ke dalam hati .. Kerana hanya diri kita yang mampu mengubah diri sendiri .. 


semangat rimau! its me :)




3. Berkawan dengan orang yang POSITIF ..
Untuk berkawan dengan siapa itu pilihan kita .. Jangan kita salahkan kawan kita if mereka selalu buat kita down tapi kita patut salahkan diri sendiri coz salah pilih kawan .. Be with POSITIVE people, then only we will be POSITIVE!!











4. Ingat kembali IMPIAN & MATLAMAT hidup kita ..
Macam yong bila bangun pagi, sentiasa ingatkan ape matlamat yong nak capai dalam biznes & hidup .. Kita tak boleh jadi macam lalang, semalam cakap impian itu dan ini .. Esok lusa, dah lupe impian kita .. 








5. Yakin & Konsisten ..
Setiap apa yang kita lakukan, kita haruslah yakin .. contoh macam yong, yakin dengan biznes Premium Beautiful dapat mengubah kehidupan yong & keluarga ke arah lebih baik .. Biar apepun orang cakap, yong yakin dengan apa yang yong usahakan .. Alhamdulillah, banyak juga yang yong capai dalam tempoh tak sampai setahun dengan biznes ini  .. Yang penting usaha perlu konsisten ..









6. Berdoa & tawakal ..
Setiap kejadian berlaku ade sebabnya & Allah maha mengetahui ape yang terbaik untuk kita .. jadi janganlah cepat sangat give up .. sayang sangat .. Just usaha, berdoa & lapangkan hati .. 




Semoga perkongsian ini dapat membantu kita semua lebih bersemangat dalam ape jua yang kita usahakan .. Amin :)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku jumpe ko yong seyes aku semangat!

bgus! aku yakin pas ni ko leh masuk mag sbb ko biz women yg berjaye amin!

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...