Khamis, 12 Januari 2012

dinner semalam ialah kutiow sup! yong masak tau :)

hehehe macam lah tak pernah masak..tapi kali ni lain sket sebab sejak minggu ni yong dah tinggal ramai-ramai macam dulu..ada yang dah pindah..masuk asrama dan sebagainya..so yong sekarang tinggal dengan tok je lah..

dah tinggal berdua ni kan..masak pon simple je la..kalo masak banyak bukan bole habiskan berdua je kan..membazir..jadi yong plan masak kutiow sup semalam..actually bole je beli..tapi sebab yong nak makan banyak (kuat makan lah katakan) maka yong dengan rajin nya memasak :)


rupa kutiow sup semalam..eh sedap tauuuuu! tak sangka pandai masak rupanya yong ni haha..

resepi simple dan mudah

  • celur kutiow, tapis dan letak tepi..
  • rebus air dalam periuk..masukkan kiub pati lembu, sayur/ayam/daging..tunggu sup mendidih..siap! 


mudah kan? budak kecik pon reti..

cubalah!

5 ulasan:

suri solehah berkata...

salam kenal..sedapnya...

izyantyPersonalTaste berkata...

senang je kan he3...leh buat nanti..tapi arini nak beli kat pasar mlm dulu...sebab sup dia sedap dr kedai lain.

Ardini Humaira berkata...

nyum3.. dni makan mi goreng seafood :D

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

awe suka kuey teow kungfu

SyUhAdA berkata...

sngnye nak wat..

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...