Rabu, 8 Jun 2011

:: Lembu pon ada TIRUAN tau T__T ::


Orang China ni bukan saje pandai buat telur tiruan malah depa ni dok pandai buat daging lembu tiruan jugak. Yang gelinye, menggunakan DAGING BABI!

Di sana, harga daging lembu dua kali lebih mahal daripada daging babi. Jadi mereka pakat tipu semua orang dengan menjadikan daging babi seolah-olah daging lembu. Dalam masa 90 minit saja, daging babi yang digoreng menjadi sesedap daging lembu.


Macam mana mereka buat? Mereka menggunakan "beef extract" yang dijual dalam bentuk botol dan berleluasa di sana. Mereka gaulkan daging babi dengan rempah tersebut, dan wallah! Daging babi yang dihidang rasanya seperti daging lembu.


Orang ramai pun tak dapat bezakan daging lembu tiruan tersebut. Dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan cancer. Adakah teknologi ini sudah tiba di negara Malaysia? Anda tentukan.






6 ulasan:

Redbloodsnow berkata...

eee benci nah ah dgn perangai org china ni. ituuuu pun nk tiruan..dasar!

kakchik@ella berkata...

eikkk?? benda cenggini pun nak tiru gak ke???

Along Usop berkata...

naya.. cemane nak beza halal haram pasni?..=.=

Myra Jay berkata...

Itula baru dapat emel pasai daging nie tadi..

Terkejut tengok ha..

caliph shuriken berkata...

diorg ni klau bole semua nk kasi tiruan.. nk kejar untung giler2, huh...

munna berkata...

org ghina ni suka sgt meniru...

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...