Rabu, 11 Mei 2011

:: mak tiri memang JAHAT kan?? ::

sapa ada mak tiri?? ya! angkat tangan anda... :) hehehhe

selalunya mak tiri memang dikaitkan dengan kejam, tak berhati perut, pilih kasih dan bla..bla..bla..tapi betul ke?zaman sekarang masih sama ke dengan zaman dulu? oh! jawapannya masih ada..

sapa yang dapat mak tiri yang baik tu memang bernasib baik lah yer korang..bole share x mama korang dengan yong..yong nk kategori nasib malang.. T__T ingatkan zaman kanak-kanak yong je yong mengalami zaman GELAP..tapi sekarang pon dia masih nak menghantui hidup yong dengan pelbagai kutukan dan hinaan.. yong tak kisah kalo orang lain nak mengata yong.nak fitnah ke apa ke kan..sebab dorang bukan bagi yong makan pon.bukan tanggung hidup yong selama ni..jadi kata-kata orang yong tak perlu nak amik tahu.

yan pedih nya sekarang..dah la orang tu mengata yong..siap cucuk orang lain lagi.WTH?? uh~ tak tahu apa point sekarang..kalo benci yong cakap je la..tak payah putar belit cerita lain.. yong paling pantang kalo mak orang tu dok nasihat yong macam-macam tapi anak sendiri tunggang langgang.. dok cakap yong buat dosa.bikin kuarga malu..tapi anak sendiri masuk penjara! buntingkan anak dara orang! mencuri sana sini! hisap dadah! jual dadah! itu xpe ke? bagus ke kalo anak macam tu?

yong sket tak cerita keburukan anak dia sebelum ni..yong diam je..tapi sekali dia hina yong..dok cakap pasal yong di belakang..Ya Allah.. apa la nak jadi sekarang ni.. tolong la cermin diri tu..aku serabut dengan orang tua nih!


tuduhan yang melampau memang buat yong panas :(

7 ulasan:

misya berkata...

sbar banyak2 yer,biasa lah kuman seberang laut dia nmpak,tp gajah depan mata dia tak nampak,satu hari nanti dia akan tahu langit tnggi ke rendah.kak sya doakan yong tabah.

kakchik@ella berkata...

Yong, mak tiri kc, bonda zabedah bt kassim, baik sgt2. mcm mak sendiri!!

Ardini Humaira berkata...

ya Allah...
tabahkan hati yong untuk mengadapi dugaan ini, amin..


uhuhu kejamnya mak tiri itu

deAnza-wAnda berkata...

yong...huhu... x penah ado mak tiri tpi kawan2 ader.. mcm2 mak tiri tuh wat kat depa... kesian taw.. yong sabar jela k.. tpi klo x thn sgt mletup pon oke..hihi...

muhamadsufian89 berkata...

sabar ye yong. semoga dibukakan hati mak tiri yong tu untuk nampak mana yg baik dan mana yg buruk sebenarnya. yong teruskan hidup macam biasa ye. jadi ceria macam selalu kat blog ni. hehe

Shin Chantique berkata...

ade certain mak tiri oke kak ain...tp slunye kite set minded kite ibu tiri tuh jahat kan...mmg betul ade...ape2 pown kak ain, BE STRONG!

Muslihah Mohd Razali berkata...

wahh.. hai XD saya yong jugak.. oo.. mmg wujud rpenye mak tiri yg jahat.. ngatkn dlm drama je.. be strong :D

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...