Rabu, 27 April 2011

:: Kambing Yang Minum Kopi 5 Gelas Sehari ::





Denpasar - Manusia suka minum kopi memang sudah sangat biasa, namun bagaimana pula jika kambing kecanduan minum kopi?

Tidak tertanggung, kerana sudah kecanduan, kambing betina yang diberi nama Lucy itu biasa menghabiskan tiga sampai lima gelas kopi hitam sehari.

Pemiliknya pun enggan menjual kambing kesayangannya meskipun ditawarkan harga tinggi. Dia berjanji memelihara hingga mati. Lucy hanya memerlukan beberapa detik saja untuk meminum segelas kopi.

Jangan salah sangka Lucy adalah seekor kambing betina berusia 6 tahun yang dipelihara oleh Ibu Karim di sebuah kandang di Kampung Jawa, Denpasar.

Menurut Karim, Lucy sudah biasa meminum kopi sejak kecil. Kesukaan Lucy meminum kopi dimulai sejak sering mendekati orang yang sedang asyik minum kopi.

Kerana sering didekati, orang pun memberinya kopi yang masih tersisa di gelas. Kebiasannya itu masih dilakukannya sampai saat ini.

Tak hairan jika tidak disajikan kopi, Lucy akan berteriak layaknya kambing kelaparan.

Kegemaran Lucy yang cukup unik ini membuat Karim bersama keluarganya terhibur. Mereka enggan menjual kambing kesayangannya meski pernah ditawar dengan harga tinggi.

Selain kopi, Lucy juga gemar memakan makanan yang biasa disantap manusia, seperti keropok, nasi, dan ais. Karim dengan ikhlas memberinya makanan tersebut, seperti anaknya sendiri.



sumber-email


Nota Alinac-eh kagum juga yong..minum banyak-banyak.kambing ni tak migrain ker? huhu

16 ulasan:

ASaDa RyutaRo berkata...

hebat kambing ni. makan makanan manusia. minuman kegemaran, kopi. keropok apa lak kegemaran dia ea.. mungkin cikedis. :P

jeBateja berkata...

kopi leh sebab migrain ke...?...kambing tu ok jerk...ok lah kot....ahakz

AngahSayang2314 berkata...

pelik gak kan??sampai semua dia bedalll

alinac lover berkata...

@ASaDa RyutaRoMAYBE HAHAHAH~

alinac lover berkata...

@jeBatejaHEHEHE KOPI MAHAL KOT DORG KASI~

alinac lover berkata...

@AngahSayang2314hentam je semua hehehe

Ardini Humaira berkata...

uumak aih.. dni tak leh bela kambeng ni.. kopi dni dia habiskan nanti ngeeeeeee

nur anis berkata...

wow..ni kambing ke manusia..ke kambing jadian? huhu

Izan Ishak berkata...

peliknya ini kambing. suka minum kopi ye~

munna berkata...

hahaha..macam2 dunia skrg ni...nasib baik kambing tu tak minta cappucino

Redbloodsnow berkata...

comel plak zie tgk kambeng tu minum

alinac lover berkata...

@Ardini Humairahahah tu la dni..kena share kopi ngn kambeng ah nnti

alinac lover berkata...

@nur anisaliens kot hahaha

alinac lover berkata...

@Izan Ishaksgt pelik ni hehhehe

alinac lover berkata...

@munnacappucino mahal la kak~ hehehe

alinac lover berkata...

@Redbloodsnowcomel cm nk mntk lempang je hahaha

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...