Selasa, 8 Mac 2011

:: cerita pasal JPJ lagik! ::


sambungan from here

oke sebab semalam yong kalut ya ampun giler nyer busy hahahha *tudia metafora truih! dengan x cukup xtidur..rasa nak bengang je satu hari..update cerita pasal jpj pon setengah jalan. :p sorry ya :)

pasal saman jpj ni da lama da yong kena..dah dua tahun gitu la...kalo tak salah tahun 2009..masa tu sehari je lagi yong nak dapat lesen P..yong patot kena saman pasal kete tinted hitam sangat..tapi lepas check.diorang pasan yong x lekat pelekat "P"..cis hampeh btoi..lagi sehari je oi..mujur ler leh lepas lesen besar.kalo kena gantung lesen haku..mau nangis kat situ juga..

so dua 2 3 hari lepas tu surat sama tu yong kasi sama mummy..and until now yong da x pernah jumpa surat tu.ingat ke da settle..sekali check kat internet..alamak! ada kes..kena rujuk di kaunter..jadi yong pon gagah le pergi jpj tengahari semalam masa lunch time..masuk je pejabat..masih x ramai orang..yela..time makan kan..mana nak ada orang lagi.tapi yang ada semua lelaki la..kecut la jugak..hehe :)

so dalam 2 petang "lebey" gitu kaunter pon bukak la..harus la 2 lebey ya..takkan nak ontime pulak.. macam pelik la kalo dorg buat keje cepat kan2?? yong pon beratur la dengan geng kena saman semua..hahha muka semua kaki race ni..pakat ramai kena saman bawak laju hahhaha..ganas jerk ha muka nyer..

then saman yong kena settle dalam opis dorg.yong tengok kat kertas tu..ada tulis mahkamah..kes belum selesai.alahai..ni mesti ada kena p mahkamah dulu ni..tapi sebab surat saman dulu tu yong x baca habis..then x tahu la bila kena p..tapi alhamdulillah la semua dapat settle semalam kat situ jugak..kesana sini la jugak kan sebab nak settle mende alah tu..mujur sket je kena..no diskaun lak tu..haish :P

xpe la no diskaun pon.asalkan selamat selesai..xmo da ada saman pasni..kang blacklist naya jerk..ada sorang makcik tu..anak dia siap ada waran tangkap semua.dah le banyak kali kena saman..sian je tengok haa.. dia cakap ari tu kena rm4000..yang semalam nyer rm600..alahai.banyak nyer duit nak bayar saman ke acik? T__T


nota Alinac- kepada yang tak bayar saman lagi..sila la p cepat2 ya..ada masa lagi tu..kalo x susah jugak hidup..contoh macam anak makcik tu la..susah dah hidup dia sebab x byar saman :( nak amik lesen pon x leh.

6 ulasan:

Redbloodsnow berkata...

ADUHHH...BYK WOOO DUIT TERBANG MELAYANG...

Rara Farah berkata...

HEHE..KAK YONG..DAPAT SURAT CINTA DR JPJ TALEY MALAS-MALAS NAK BAYAR..KANG KENA BLACKLIST PAYAH...

MEH BACE ENTRY BARU VOTE BABY BULAWT

TINA berkata...

kaya jugak makcik 2.. :)

Salmia berkata...

huu... td roberto pun 1k lebih kena..

deAnza-wAnda berkata...

penah hmpir nak kena saman gak pasal tinted tpi dan ngorat abg polis... dia lepaihh la...heheh...

ardinihumaira berkata...

aduyai... skang musim kena saman kan yong.. yang dni tak puas hati.. deen kena saman kat KB walhal manalah dia bawak kete laju-laju kat kelantan. datang pun 2-3kali setahun... dni yang duk kelantan tak de kena saman lak. tu duk heran... hu

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...