Jumaat, 15 April 2011

:: Menurunkan Darah Tinggi ::

ni entri re-post..saje la nak share skali lagi kan..kot-kot ada yang memerlukan :)
semua ni yong dapat dari email
  1. Minumlah air rebusan pokok Hempedu Bumi Pokok Cerita.
  2. Minumlah air rebusan daun Pokok Ati-ati.
  3. Makanlah biji buah Peria. Makanlah pucuk Pokok Pala sebagai ulam.
  4. Minumlah air rebusan Pokok Dukung Anak.Minum air rebusan taugeh seminggu sekali. Air dan taugeh! hendaklah sama nisbahnya.
  5. Rebus daun pandan wangi secukupnya dengan dua gelas air. Biarkan hingga tinggal setengah gelas sahaja. Minum setiap pagi dan petang.
  6. Makanlah 3 ulas bawang putih mentah. Jika tidak tahan baunya, bolehlah direbus.
  7. Parutkan kunyit sebesar ibu jari. Perah airnya dan tambah dua sudu madu. Minum ramuan ini setiap pagi dan petang.

8 ulasan:

Citarasa Rinduan berkata...

yong...
sebenarnya kak pun dah ikuti cara dan kaedah senang mu itu..maklumlah abang kak ayu kan dulu mmg ada darah tinggi.

skrg?..syukur..dah tak ada...maintand..

ardinihumaira berkata...

minum air cap badak. doktor yang sarankan :D

SINGALAUTMETRO berkata...

makan ubat lagi senang..sekarang macam-macam ubat ada. tapi kalau boleh jangan yang ada campuran bahan mengandungi dadah...ada yang diperbuat secara tradisional boleh didapati di farmasi terpilih...tapi kalau ada masa, bolehlah jamah peria...3 biji sehari jadikan ulam atau buat jus..

Norasikin berkata...

Kat rumah saya banyak sangat pokok hempedu bumi. dah macam semak. Dah buang pun sekejap je dah banyak semula

Redbloodsnow berkata...

yes! ade...leh praktikkan kat mak :)

::Budak Degil:: berkata...

ohh, einn berdarah normal..hehehehe...mekasih 4 this info yong..

munna berkata...

setakat ni darah kak munna ok lagi... tgk petua tu.. macam tak tertelan je.. pahit rasanya

miszlullaby berkata...

yong, ML wat giveaway from Moscow, kalau sudi, jemput join ye =)

http://www.miszlullaby.com/2011/04/giveaway-from-moscow-by-miszlullaby.html

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...