Rabu, 1 Disember 2010

:: Kegagahan Wanita ::

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan,tetapi pada kekuatan perasaan.
Perempuan yang gagah,adalah:-
1)Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2)Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3)Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4)Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman.
Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.
Sabda Rasulullah SAW:-
"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
Surah Al-Ahzab: Ayat 71
"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu.Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya,maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."
Nota ALinac-btol kan? wanita gagah dan hebat!

7 ulasan:

Liana Ryan berkata...

aku ingin menjadi wanita seperti itu =)

apezs shah berkata...

thanks diatas info.. walaupun utk wanita hehe... gituuu x..

apezs follow here..

alexa yussida berkata...

btol tu yong..wanita gagah dan hebat..bukan pada rupa,karier,ilmu dunia tp pada iman dan cara wanita mmbawa diri mnjadi muslimah solehah^^

(td dah komen cm ni gak tp tataw ade saved ke tak,mslh sikit...if ade delete la ye yg ni..kekeke)

haa ag satu..dushhh tak suke ending asmara...uwaaaa...nyesal tgk..sia2 je,nasib 13epsod ja...aigooo...

Amoi MiyaSya berkata...

masyaAllah . tak sangka wanita segagah tu !

mia berkata...

wow..love dis yong..awesome gileeeeee...thanks share ekk

ardinihumaira berkata...

nak jadi gagah :D

Tanpa Nama berkata...

found your site on del.icio.us today and really liked it.. i bookmarked it and will be back to check it out some more later

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...