Ahad, 28 November 2010

:: masa untuk belajar memasak ::



ya.secara jujur nya yong memang x mahir memasak. tudia ngaku siap! ahahaha



oke sudah tiba masa nya untuk yong belajar memasak secara maraton.yela. kata nak kawen kan.kah kah kah ada niat tu oi. niat je nak kawen..tapi bila tu tak tahu la lagi kan..



so sbb sekarang musim org kawen. kawan pon da ada yg kawen.. hari ni pon ada yang kawen tau. so ada stress sket haa. yola.ai takut la kang ai jadi bujang terlajak kang. naya.. huhu..



esok yong plan nak p pasar.nak beli brg dapur. nak belajar masak "masak lemak cili padi". sebelum ni da penah masak, tp almaklum la kan. daya ingatan lemah. tak dapat nak ingat.so mlm ni kena tulis resepi siap2 pastu kalo bole kena record skali time masak sok. kekeke



hari ni yong belajar buat kuih bakar dan mee goreng. haha simple je kan? tapi sukar la jugak nak menghasilkan yang sedap.btol tak? alhamdulillah.td sodap. menjadi.haha. so next week abg halim mai sini bole la dia merasa yong masak.sebelum ni asyik buat kek jerk.nanti kawen ada ke nak makan kek hari-hari? tak da kan? :p



maka harus lah gadis2 diluar sna amik inisiatif untuk belajar memasak. jangan da nak kawen bru gegeh belajar. tak sempat oi.. huhu









nota Alinac-stress weh da hujung tahun ni. ramai btol orang kawen..bila la turn yong pulak



Sent from my BlackBerry® smartphone

Powered by ShowMeBlogger.com

7 ulasan:

♥ Roshazzy Shag ♥ berkata...

Masak lemak Shag yg first je menjadi. Lepas tu, tak jadi dah. Ade je yg terkurang rasa :Pp

All the best, Yong ;)

SyUhAdA berkata...

xpe yong...
mybe next year yong plak..
bleh jmput syu gi..
hehe~

mia berkata...

huwa..yong esk bole tnjuk cara..akehekhe..mia pon bukan reti sgt..ahaha..tudia ngaku jugakk

alexa yussida berkata...

hehe..cpt2 kawen yong^^

masak tak susah yong..cmpak je sume:p

kak ina kl (1) berkata...

baguslah rajin nak mencuba..sedap tak sedap kemudian kira.

semuga budak tu dah di jumpai..aduhai skrg ni ashik budak hilang ajerlah..takutnya.


terima kasih sudi komen kat N3 panas tu yer.

Kancilbiru berkata...

beli buku masakan, tgk resipi kat internet pun dah boleh masak dah...cubalah..hihihi

Redbloodsnow berkata...

HEHE...XPE YONG. NNTI BILE RAJIN BLAJA N TRYING....KOMPOM PANDAI :)

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...