Ahad, 28 November 2010

:: daun pandan a.k.a pewangi bilik ::



baru2 ni tok yong ada pergi kenduri. jadi dapat la ole2 sket kan.biasa la.selain telor rebus,ada la bunga telor and pape jela kan..



so, tok yong dpt la satu mini bakul yang berisi daun pandan kering. tok yong kasi la pada yong n yong letak ler dalam bilik. tak sangka pulak lepas tu bilik berbau wangi jerk.adik2 bila masuk bilik yong pon tanya "ni bau apa ni mcm bau daun pandan jerk". hehehe..bagus jugak kan daun pandan ni.



so hari ni yong ada buat kuih bakar. kena taruk air daun pandan. so yong amik byk2 daun pandan utk buat kuih bakar dan yang lebih tu yong potong kecik2 dan isi dalam bekas ole2 tu. tengok la. comel je kan dua bekas kat atas ni.. yg bekas petak pulak mmg bekas yang ada dalam bilik so yong letakkan jugak la daun pandan.



pasni, mesti bilik yong lebih wangi kan..tak payah sembur pewangi bilik dah. jimat la kan?











korang pernah cuba tak?



Sent from my BlackBerry® smartphone

Powered by ShowMeBlogger.com

3 ulasan:

Citarasa Rinduan berkata...

yong. ayu pun bubuh daun pandan a.k.a bunga rampai dalam bilik.
bukan jimat jer....sekurangnya..hidung dapat hirup suasana kampung gitu..

mia berkata...

yongg..tahu tak, mia, tiap kali pegi knduri kwen or tunang, atau ape3 event yg ade bunga rampai, confirm mintak sikit tau..letak kat bilik...hhahaa..nnti bau mcm bilik pngantin u..hehe,but mmg mcm muka xmalu sikit la..gagagaa

alexa yussida berkata...

daun pandan gak leh halau tikus taw yong^^ wangiii kan

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...