Selasa, 14 September 2010

:: Raya Pertama 2010 ::

salam semua :)
hari ini da hari kelima kita menyambut syawal kan?
kejap je rasa..so da beberapa hari yong x update blog..tinggal x tgk langsung plak tu..
msti banyak citer hot yang yong tertinggal kan?
oke..yong pon nk juga bercerita tentang raya yong..
entri kali ni adalah tentang raya pertama..
raya pertama yong masih di sungai petani kedah..
raya disini lagi besh la..sbb sedara suma mmg rapat giler oke..
kalo x raya sini pada raya pertama..mmg nangis la yong..
pernah juga p beraya kat kampung abah di perak..mak aih! memang merah la muka ni basah ngn air mata..
aku x kira da orang nak tgk ke apa! hahahha
da jadi mcm budak kecik da masa tu :p


 dari kanan: yong,hanis dan akma..
tq dorg sudi datang ke teratak yong :)
tiap2 tahun muka ni wajib datang umah..hahah

akma,yong dan mun..masa ni..ktrg g raya kat umah hanis di pulau pinang...


ni antara tetamu yang dtg... nama dorg i da lupa..
hehe..sporting habis la dorg ni..baru je kenal..tp da mcm kenal lama..dari KL katanya..dtg balik kg nenek..
plg kagum bila dorg ckp " kami dtg nk makan je bukan nak duit raya"
patot masa bagi duit raya..terpinga2 je muka dorg..hahaha

tp yg aku hangin..ada jugak budak yang datang beraya 4 kali..yang dua kali tu aku x taw masa dia dtg..tp kali ketiga aku layan...kali keempat datang lagi mmg xdpt pape la..adoi.bole plak mcm tu ek..
bila tny..ckp x dtg lagi..ingt aku nyanyuk ke apa..xpe2..da dpt 3 kali duit raya tu..oke la tuh!




nota alinac-kutipan raya utk hari pertama? boleh la :)

7 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

cukup meriah kan raya

Norman Memey Bertunang

kakchik@ella berkata...

Selamat ari raya Yong.

Patut la Blog brsawang .. sibuk braya rupanya!! Hehe .. Maaf zahir batin ye .. jgn marah.

E.d.Y berkata...

wah..ayunye...hehe

Roxy zai berkata...

dpt duit raya x??hehehe=)


yup..kt kL tggal dgn bapa kndung, kt labuan tggal dgn mak n bp tiri=)

bspotgurl berkata...

rajin melayan tetamu yg datang :)
masak anything special tak?

Amirrah Zawani berkata...

selamat hari raya..
Ada jugak bdk2 buat mcm tu ek..
haha!! layan je la..

hentakbelipat berkata...

mmg best kalau segala sedare rapat beraye same.aku xrapat sgt sbb sume pun dah tue2..baye2 ni x ramai sgt

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...