Rabu, 16 Jun 2010

:: Hati2 dgn sauce PREGO.. ::


Orang kita bab makan …….makan dulu tgk kemudian…….


cerita dari sorg rakan~~


Saya ingin memesan kepada anda andainya anda membeli sauce tomato yang
digunakan untuk memasak speghetti mestilah hati-hati.

Semalam,setelah memasak nasi, udang goreng dan etc. Anak saya nak makan mee
speghetti. Memandangkan bahan-bahannya semua cukup, saya pun masakkanlah.
Bila speghetti dah selesai dimasak, anak saya Kamal pun bertanya, umi
daging kecil yang masin sedikit itu daging apa? Si abang Salim pun jawab
rasanya macam keju balls......dikunyah rasa asin-asin.

Anak saya Kamal makan sampai dua pinggan, sedap sangat spegetti Ummi masak
dan kebetulan pula memang favouritenya, saya cuma sepinggan
kecil sekadar nak rasa. Setahu saya sauce speghetti biasanya tomato dan
kadang-kala ada mushrooms tetapi yang ini lain sedikit......

saya pun bergegas ke dapur, pergi lihat botol sauce yang diberi nama
Italian Sausage for Speghetti keluaran PREGGO made in USA ..

Ligat mata baca label pada botol, hati dah tak sedap, tekak rasa mual macam
orang hamil.

Tiba-tiba terlihat INGREDIENTS: tomato,bla-bla,bla-bla..... ... pork minced
meat!

Astaghfirullaahalaziim........ ........ saya masak speghetti dan saucenya
mengandungi babi. Yang dah termakan babi semuanya terperanjat!

Yang nak diet anak perempuan Maryam dan adik lelaki Muhammad terselamat
kerana mereka makan nasi. Kuah sauce spegetti dengan kualinya sekali saya
buang..

Yang tertelan spegetti babi terludah-ludah kesal tak sudah. Semoga Allah
ampun dosa kerana alpa untuk membaca ingredients sebelum membeli. Saya
kira sauce tomato manalah ada taruh daging babi........ ......... kata
orang tua-tua mimpi makan daging babi nak dapat
REZEKI tapi kalau makan bukan dalam mimpi apa nak jadi? 40 hari doa tidak
dikabulkan Allah andainya makan benda-benda haram.

ASTAGHFIRULLAAHALAZIIM. Siapa-siapa ada air zam zam mintalah sedikit, saya
nak bersihkan perut yang termakan babi...... tolonglah sampai sekarang
rasa jijik dan mual. Taubat tak nak masak spegetti lagi.

ps=~yg baik itu tauladan ..yg tidak baik tu jadikan sempadan~

6 ulasan:

azie azuren berkata...

gamba tu gamba orang yang dlm cerite nie ke..? or sekadar hiasan..?

erm saya suke gune sauce prego jugak.. advice, kalau nk beli sauce tu beli yg traditional je.. insyaallah selamat.

kalau beli yang pelik2 skit tu yang ade tarok mcm2 dlm dye mmg kene hati2 lah. =)

alinac lover berkata...

itu pic dr email mangsa klo x slah~

itu la..pasni saya pon kena hati2 jgk~

irahehe berkata...

eeuuww...betol laa..orang skang xambik kisah sangat pasal bende2 nie..kadang2 walaupon ade tande halal tapi bile tgok bahan2 die..tup2 ade babi..

alinac lover berkata...

@irahehetu la...risau gak kan...insaf2~pasni ke tgk dulu!

ddi ana berkata...

hye..saye mmg suke mkn spaghetti n stp kali nk msk spaghetti msti pakai sauce prego.bile sy bace artikel ni sy pn segera lar bergegas ke dapur nk tgk btol ke dlm sauce 2 ader pork minced meat.sy pn takut juga lar kalau termkn babi kn.berdebar2 bace ingredient die,x de pulak die tulis ingredient pork minced meat.nasib baek..tp btol ke dlm sauce prego ni ader babi??sy tgk x de lar pulak

Narumi_muizza berkata...

thanks kak...saya favourite spageti...thanks 4 the info...tgah menjengah blog akak terbaca ini...

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...