Khamis, 23 Jun 2011

:: 4 Tips Dalam Berpasangan ::

Hai geng..


apa khabar? Semoga sentiasa sihat dan ceria selalu.
kali ini, yong ingin berkongsi 4 tips dalam berpasangan. Jika berpegang dengan 4 tips ini,rasanya perhubungan korg akan kekal berpanjangan.InsyaAllah.. Amin.


1) Saling mempercayai. Kepercayaan adalah segala-galanya dalam perhubungan. Korg mestilah mempercayai kekasih korg dari setiap aspek. Samada dari segi percakapan, pemikiran mahupun perbuatan yang dilakukan oleh kekasih korg


2) Bertolak ansur. Setiap lautan, akan ada pasang surut airnya. Begitulah juga dalam berpasangan. Tidak dinamakan berpasangan sekiranya tiada sedikit salah faham atau pertelingkahan. Di sini, awak haruslah bertolak ansur dan menurunkan sedikit ego awak. Jangan mengharapkan si Dia bertolak ansur dulu, tapi, awaklah yang perlu mulakan.


3) Saling memahami. Fahami diri kekasih korg. Sekiranya korg mengajak si Dia keluar, makan bersama atau pergi menonton wayang dan sebagainya, dan si Dia menjawab "tak nak", "tak mahu", biarkanlah si Dia. Maksud biarkan itu adalah, jangan dipaksa-paksa dan fahami kenapa si Dia menjawab demikian. Adakah si Dia sedang sibuk dengan urusan lain? Atau si Dia ada masalah lain? Cuba fahami dirinya.


4) Sentiasa mendoakan pasangan. Doa adalah senjata mujarab untuk mengekalkan hubungan cinta. korg sentiasalah mendoakan yang baik-baik terhadap pasangan korg dan doakan juga supaya perhubungan korg kekal abadi. Apabila mempunyai masalah dengan pasangan, doa juga merupakan satu alternatif terbaik yang dapat menghilangkan stress. Ia terbukti melalui kajian.


Itu sahaja perkongsian pada kali ini. Mengikut kajian, siapa yang mengamalkan 4 tips di atas akan menyebabkan perhubungan mereka kekal berpanjangan.


Jumpa lagi.


daa..




p.s: korg ada lagi tip-tip lain? Bolehlah kongsi oke??

11 ulasan:

nys. berkata...

tq 4 tips!

alinac lover berkata...

welcome to my club..hehehe

suzie rahman berkata...

hihi suzie pon der ltk pic bear ni dlm entry sbb comel..hihi

SyUhAdA berkata...

yup..
btol tu..

Fieza79 berkata...

ada tips...tq

jenguk2 blog ni...salam kenal..

ana apez berkata...

tq 4 the tips.

Ardini Humaira berkata...

betul3.. semua tips ni wajib digunakan.. kalo tak, hancuss hubungan, kan :)

Yan berkata...

Betul tu Yong..

sebab tu juga lah maybe leh bertahan selama 15 sudah dan plus 10 tahun masa bercinta..

Thiena berkata...

satu lagi..kesabaran...hehe..itu pom pnting.. :)

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

suka baca tips macam ni sebab boleh menilai diri sendiri dan hbgn sendiri :)

tq yong

bersama kak Es berkata...

kalau ikut tips ni insya Allah bahagia :)

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...