Rabu, 12 Februari 2014

GOLD COAST AUSTRALIA 2014

Assalamualaikum..

Pertama sekali yong nak ucapkan Alhamdulillah dengan rezeki dan peluang yang Allah telah berikan kepada yong di saat ini.. InsyaAllah yong akan ke Gold Coast Australia pada 15 February 2014 nanti..  Gold Coast ialah negara ke 6 yang yong akan pergi melancong secara percuma bersama GLAM dan The Diamond Circle.



Kali ni memang excited sangat  sebab yong akan ke sana bersama-sama my partners.. seperti biasa, memang nervous juga sebelum fly.. tambah pula belum packing apa-apa pun lagi di saat ini.. hehe.. harap mood mengemas bag tu datang la secepat mungkin.. 






So today yong nak share itinerary sepanjang yong di sana nanti.. insyaAllah hotel yang akan kami tinggal nanti ialah di Outrigger Surfers Paradise Hotel.. wah! tengok dalam website mereka pun dah rasa teruja.. cantik nya.. paling best ialah hotel tu dekat sangat dengan pantai! wehuuu.. memang mood nak main tepi pantai la nanti :p ... Untuk hari pertama kami akan ke 






haaa kita ke ladang nanti yee.. seronok nya! boleh peluk Koala haha.. boleh tengok kambing biri-biri dan kangaroo.. nak ambil gambar banyak-banyak nanti :) sekali sekali masuk ladang memang best.. dah lama teringin nak pergi ladang di Australia ni.. mau tinggal disana seminggu ke dalam ladang di kawasan pedalaman mereka kan.. haaa baru feeling  jadi peladang gitu.. ini semua pengaruh novel oke! haha









yeah! saat ditunggu-tunggu. kami akan ke Movie World.. yong suka ke taman tema.. setiap taman tema ada keistimewaan yang tersendirinya. betul tak? so here we go!





nampak tu.. tu semua watak kartun zaman kecilku dulu.. memang excited sangat dah nak pergi ke sana. nak jumpa mereka itu! 





alamak. part ni lemah sikit.. dulu berani juga but now ketaq tengok roller coaster tinggi melangit macam ni.. boleh tertinggal nyawa kejap kat atas tu hahaha tapi tak cuba tak tahu kan? kena cuba juga ni. harap ada semangat nak main roller coaster dengan partners.. mereka memang dah tak sabar tu. habislah daku! huhu

eh selain roller coaster ada banyak lagi games lain yang boleh main.. nak cuba semua lah! satu hari disana harap sempat la main banyak games.





hari ketiga pula, kami akan dibawa ke Sea World. dapat tengok ikan besar! dapat tengok hidupan laut dan show Ikan Dolphin.. fuh! first time nak tengok Dolphin ni.. confirm mulut ternganga nanti sebab teruja :p




besar nya Dolphin tu.. betul ke nanti akan tengok real ni.. eh! sampai sekarang masih tak percaya ni.. menakjubkan! selalu tengok dalam tv aja.. nak tengok real pula..





Day 4 - Harbour Town Factory Outlet & Brisbane city




Antara tempat wajib kena pergi ni.. mana boleh pergi trip tanpa shopping apa-apa kan? tak lengkap la namanya tu. jadi inilah tempat nak shopping nanti.. dengar kata harga untuk jenama OROTON dan PANDORA murah dari KL.. betul ke? anyone nak order something from there just whatsapp me ya.. marilah kita hilangkan stress disini.. ecewah! stress la sangat kan :D








Malam pula kita bersiar-siar melihat keindahan Brisbane city. wow! serius cantik kan? tak dapat nak gambarkan perasaan ni nanti.. seronok dapat tengok tempat orang.. lain dari tempat sendiri.





apa pun tinggal 4 hari je lagi yong akan kesana.. menghitung hari ni tau.. seronok dapat melancong lagi sebab semuanya percuma.. bermula dengan flight, hotel, makanan, tiket masuk taman tema, pengangkutan disana dan sebagainya.. percutian mewah 2 kali setahun.. best dan terbaik! yong amat sukakanya.. 

anda juga berpeluang melancong bersama yong.. next trip is Shanghai.. just contact me for more detail ya..


Nurul Ain Zulkarnaind
013-7049413 (wechat @ whatsapp)
ainzulkarnaind@gmail.com



pic from google

Tiada ulasan:

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...