Khamis, 16 Disember 2010

:: Lambang salib pada baju ::

KEBELAKANGAN ini banyak pakaian meletakkan corak atau logo yang bertentangan dengan agama. Malah baru-baru ini saya memakai baju T yang saya sangkakan tidak mempunyai unsur yang meragukan, namun selepas diamati, ada lambang salib pada baju berkenaan.

Apakah hukum memakai pakaian itu walaupun tidak menyedari ada lambang salib di baju itu? Adakah pakaian itu patut dibuang?

MAMAT
Putrajaya

Tidak dapat dinafikan adanya agenda pihak tertentu menghina Islam dengan meletakkan kalimah suci Islam pada tempat yang tidak sepatutnya.

Pada masa sama, mereka melebarkan seruan agama mereka dengan meletakkan corak agama yang tidak sepatutnya dipakai orang Islam.

Kita sewajarnya lebih berhati-hati dalam pakaian, makanan dan peralatan. Dalam hal ini, jika jelas ada corak salib, haram memakainya. 




SUMBER-EMAIL

4 ulasan:

Dakwat Basah! berkata...

lambang kereta chevrolet pun dah jadi mcm biasa dah.ini tktik halus kafir.

nadey berkata...

aku beli bju bundle 1 rm3...balik2 ade tanda salib aku buang je.....adoiiii

tomatokering :) berkata...

haishh..tu lah..macam2 la skg berkaitan dgn agama..

Shag berkata...

Betul! Shag dah takut. Takut nanti semua benda ada salib dorang =.="

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...