Isnin, 27 September 2010

:: Kenapa Perempuan Perlu Bersolek...? ::

antara jawapan yang popular...

1. utk keyakinan diri bila berhadapan dengan orang

dengan kata lain, perempuan hanya akan bersolek bila nak berhadapan dgn orang lain. kalau sorang2 di rumah, tak payah la sibuk2 nak bersolek.
kalau keluar rumah dalam keadaan masih ada yg patut di'touch-up', keyakinan diri perempuan itu akan terjejas.

2. utk tunjuk kat lelaki

lelaki mana yg tak suka tengok perempuan cantik, ye tak? bagi yg belum berpunya, kena la melaram sikit supaya senang sikit nak tukar status kepada 'dah berpunya'.
yg dah ada yg booking pun kena la melawa juga supaya hati balak tak berubah ke arah yang lain.
tapi apa hal pulak dgn yg dah kawin? tak kira la selawa mana pun mereka bersolek, laki dia tetap sorang tu jugak. patutnya lelaki la yg kena bersolek supaya dapat tambah koleksi bini...

3. naluri perempuan memang suka yang cantik

tulisan kena cantik, meja mesti berhias cantik, baju nak cantik, kasut nak cantik, henpon nak cantik... kiranya, semua kat depan mata nak yg cantik2 belaka la... badan dan muka kena la nak cantik juga.
kecantikan adalah hak milik peribadi wanita...
tapi tak terjawab pula persoalan, "kenapa masa kat rumah sorang2, takde pulak sibuk2 nak mencantikkan diri? masa kat rumah takda naluri kewanitaan ke?"






nota Alinac-mungkin anda ada pendapat sendiri..






sumber-email

3 ulasan:

Nour Eyza berkata...

betul la yong..
perempuan memang suka cantik..
tak yakin bila berdepan tanpa mekup..hahaha

Gen Fujita berkata...

good entry, saya pernah menaip artikel yang sedikit sebanyak ada kaitan dengan perkara tersebut, dipersilakan rujuk di sini:
Mencari Keredhaan Manusia

Sophia Rani berkata...

betol la tu pendapat kamoo... hati wanita.. mesti faham punya.. hehe

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...