Sabtu, 25 September 2010

:: Kalimah Allah pada daging :


Assalamualaikum,
Semalam 18 September 2010 surau Darulsalam (Pok Bakar) depan stesen minyak ESSO Paka telah mengadakan jamuan Hari Raya Aidil Fitri.
Seekor lembu telah disembelih dan dagingnya telah dimasak singgang untuk jamuan.
Kebetulan petang itu selepas solat zohor Ustaz Saiful datang makan. Semasa tengah makan tu berita gempar dari anak Pok Bakar yang sedang menambah lauk di kemah perempuan telah terjumpa kalimah Wallahu. (Allah) disekeping daging yang dihidangkan, tidak sampai beberapa minit terjumpa satu ketul daging lagi serupa kalimah Allah lagi. Ramai yang sempat merakamkan gambar ketulan daging tersebut.
 
Pada sebelah pagi semasa siang daging lembu itu tersebut daging tak habis untuk dilapah, sehingga dah dimasak 2 kawah daging masih lagi tak habis disiang.
Pok Bakar pun merasa hairan kenapa daging ni menjadi banyak. Harga seekor lembu hanya RM 2,400 jer.
Jamuan sampai lepas solat asar masih ada lagi.
 
Itu lah dia kekuasan Allah SWT.
Wallahualam.
 





sumber-email

2 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

MasyaAllah..menakjubkan kan yong..

alinac lover berkata...

@Nur Hawa Mohd Zina.a..

mula2 ingt ape da td..rupanya daging..

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...