Sabtu, 4 September 2010

:: Bibik oh Bibik..kenapa ngko blur? ::

Kes 1Tuan Tanah : Bik, hari ni masak sup daging sama sambal udang ok?
Bibik 
Blur : Daging tu mau direbus dulu ke tak?
---> ko nak rebus apa kejadahnya lagi? Masak sup tu dah memang guna kaedah merebus dan juga mereneh. Meh sini aku rebus daging ko sket test apa rasa.

Kes 2
Tuan Tanah : Bik, siapa yang ajar bibik sidai baju macam ni?
Bibik Blur : Kenapa Kak? Tak boleh ke? (sambil buat muka blur)
---> memula dia sidai comforter, atas comforter dia hempapkan pulak ngan seluar laki aku, atas seluar tu dia sidai lak kain buruk.
Apa aku nak buat ngan minah blur nih? Perlu ke aku sidai dia pulak atas kain buruk tu?

Kes 3
Tuan Tanah sedang terlentang depan TV channel 40, sambil kaki bersilang, mulut kunyah Cheezel.
Bibik Blur : Kak, bukak filem Indon kak. Cerita sedap.
---> Oo..nak tengok cerita Indon ye sayang. Bukak la. Buatla macam umah sendiri. Memang aku gajikan ko suruh tolong perabiskan filem Indon ni semua.

Kes 4
Setelah 2 minggu diajar cara-cara menggoreng ikan dan ayam.. 
Tuan Tanah : Bik, nanti tolong goreng ayam ye, 6 ketul.
Bibik Blur : Digoreng tu dengan garam sama kunyit ke?
---> Tak, ko lumurkan ayam tu ngan air milo.

Kes 5
Tuan Tanah : Bik, tolong ambikkan bayam dalam fridge. (sambil potong2 cili)
Bibik Blur : Nak dimasak apa ni kak?
Tuan Tanah : Hmm..macam biasa la, tumis, rebus.
Bibik Blur pun dengan konfidennya terus patah2kan bayam tu and terus masukkan dalam periuk.
Tuan Tanah : Eh! Tak basuh dulu ke?
Bibik Blur : Apa mesti dibasuh?
---> Kepala %$*&T*& kau!!!! Selama ni aku pesan masak sayur ko tak penah basuh ke? Kimek! Bayam tuuuuuuuuuuuuu. (sambil terbayang aku telan telur cacing).

Kes 6 
Tuan Tanah bergegas keluar dari keta, masuk balik lam umah.
Bibik Blur : Kenapa kak?
Tuan Tanah : Nak ambik barang tertinggal kat atas.
Bibik Blur : Takpe..takpe...biar bibik ambikkan. (sambil menonong naik. Hoih! Apa yang ko bersemangat sangat ni? Ko tau ke apa benda yang aku nak ambik?)
Tuan Tanah : (Dengan penuh intonasi sarcastic). Jumpa ke Bik?
Bibik Blur : (turun bawah balik) Tak jumpa kak.
Tuan Tanah : Apa benda yang ko carik kat atas tu? 
Bibik Blur : Eh, apa ya? (sambil buat2 pikir)

p/s: kelakar kakakaka.....blur...
 






sumber -email

5 ulasan:

kakchik@ella berkata...

Hahaha ..

Stressss gila kak ela kalo dpt bibik seblur ini ..

Kisah benar ke ni dik??

Salmia berkata...

memang hangin klau ada bibik mcm ni!
hahaha lawak tol..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

adoyai...macam mana ni nak jadi org gaji...sume kerja tak tahu...memang fenin tuan tanah...hehe

IntanBerlian berkata...

huhu yang lst tu takleh blah...

farra8979 berkata...

sape x angin dpt bibik gitu.. hihihi...

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...