Sabtu, 3 Julai 2010

:: Jangan kau .......(xda kena mengena dgn LADY GAGA ) ::


Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia.
Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya


Jangan sengaja lewatkan solat.
Perbuatan ini Allah tidak suka. Kalau tertidur lain cerita.


Jangan tidur selepas solat Subuh,

rezeki mahal(kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).


Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan.
Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.


Jangan keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan.

Takut-takut kita mati dalam perjalanan.

Jangan
biarkan mata liar di perjalanan.

Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.


Jangan menangguh taubat bila berbuat dosa

kerana mati boleh datang bila-bila masa.


Jangan
ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah..


Jangan
mengumpat sesama rakan taulan.

Nanti rosak persahabatan kita hilang bahagia.


Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita.

Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.


Jangan
bakhil untuk bersedekah.
Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.


Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.


Jangan
biasakan berbohong,

kerana ia adalahciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.

Jangan
suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa makhluk yang teraniaya
cepat dimakbulkan ALLAH.


Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita. ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.

Jangan biarkan SAJE entri ni. Hantarkan kepada semua saudara islam yang anda kenal !!


Wasalam 'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun'
(Sabda Rasulullah SAW)




watermark red

15 ulasan:

bellar0ssa berkata...

hmm, JANGAN itu lah orang lagi nak buat...

Haura Malina berkata...

the best entry !
:)

-telordibasuh- berkata...

btl tu..JANGAN tu la punca segalanye

Sophia Rani berkata...

itu la yang sepatotnya kan...

caliph shuriken berkata...

jgn singgah tanpa bca en3 ni, hikk...

kak ina kl berkata...

salam...bagus jugak kan..ingat mengingat sesama kita.

E.d.Y berkata...

wah...entry best...

sarat dgn nasihat

Nolee Zahari berkata...

hehe. sekarang dah jadi PA lady gaga.

alinac lover berkata...

@bellar0ssatu la kan~

alinac lover berkata...

@Haura Malinatq~

alinac lover berkata...

@-telordibasuh-tepat!

alinac lover berkata...

@Sophia Raniiyeee~

alinac lover berkata...

@kak ina klye kak~

alinac lover berkata...

@E.d.Y:)

alinac lover berkata...

@Nolee Zaharihahaha~

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...