Ahad, 1 Ogos 2010

:: DAH TAKDIR KAN..KENA TERIMA .....::

Salam geng~apa kabar..hope suma oke2 aja yek! entri last smlm pndek je kan???emo taw..hahaha.
so hari ni baru dpt update sket citer ttg hal smlm..dari pagi oke..yong pg keje lmbt sket..kete xde..abah pinjam bwk blik kg..kt teluk intan..yong xblik pon..abah n adik huda je blik..so ada rasa malu2 kucing plak nk pinjam kete makteh utk p keje..so sblm p keje tu..makteh suh p econsave ngn tok..bli la brg dapur sket..dia ngidam nk mkn sup ayam(org tgh ngandung...mcm2 plak dia ngidam) dah smpi econsave.dia call lg..tambah order..buah la..soya la..keropok n bla2..isk! byk pulak dia order..dgn brg yg ktrg bli lg..mmg penuh troli la..huh!



mujur la x ramai org..so boleh la merayau sna sni pilih brg dgn aman damai..dah bli2 suma..ktrg pon blik la umah..otw blik umah..dok dok komplen plak..awat bilik yong cantik sgt..hahha..xde2..tipu saja..tok kata awat blik ehem2 sgt..nk sebut x sanggup! malu la...so dgn semangat yg jitu..blik ke umah trus amik vakum..vakum blik n kemas2..trus jadi mcm bilik hotel...waaah...caya x?? bagus kalo x percaya :)

siap bab kemas bilik~yong p la rehat2 kat ruang tamu..tbe2 abg sepupu yong nk kuar..dia OKU~xde cacat pape..tp cuma ada mslh pembelajaran..otak lembab sket..jadi dia ada la kad OKU..nk dijadikan crita..dia nk kuar ngn kwn dia..tp nak naik motor..dia xde lesen....yong n tok da nasihat da..jgn la bwk motor tuh.bahaya..tp dia degil..hati yong ni rasa juga.len macam..isk..mcm ada je x kena satg ni~

then ptg bru yong p keje..wah..bgus x yong..pkol 3 lebeh baru p keje..hahaha..leh jadi pekerja harapan mcm ni kan?bukan buat keje sgt pon..dok on9 aja kat spa..cri customer sja..ngeeee..so da ptg tuh..dpt la call dr makteh..dia btau satu berita buruk~yong apa lagi..trus melopong ah! terkejut taw..abg sepupu yong kena tahan  polis..adoi..dah kena tahan sudah la...saman sampai tiga helai..motor siap kena angkut.isk..xdapat nk bayangkan cemana la keadaan abg sepupu yong msa tuh..dia tuh ckp pon kdg x lancar jgk tuh..

so ms blik umah tu mmg hot la hati ni..sblm blik makteh suh p amk anak dia plak kat LAGUNA MERBOK..kena plak singgah sana..dah alang2 singgah mcm biasa la soalan yong.."aiskrim ada??" hahaha..tu je nk tny..dia kata ada..skali dia bawak kuar smua aiskrim yg ada..pergh! mmg hari2 nk dtg sni la..hehehhe
ada la 4 5 jenis aiskrim..ermm..dah puas merasa2..eh merasa la sgt...da sampai smangkuk tuh..merasa ke org panggil?? so yong n hanissa (anak makteh) pon pulang ke rumah...




sudah sampai ke rumah..org yang yong nk cari adalah si dia.la..so ada la kata2 sumpahan a.k.a maki-makian yg kena dia dgr..siyes yong geram giler la..motor tu adik yong yang punya.tp motor tu atas nama yong..dah jadi mcm tuh..nmpk sgt la cik yong ni la kena p balai jgk nti..adoi.ni geram ni..x memasal ja terlibat skali.pasni no more ride..duduk umah jadi tukang kebun sudah..menyusah org..(jauh dlm sudut hati ni ni kesian jgk kat dia) tp nk uat cemana kan..dah nk jadi..kalo x jadi..maybe dia sedar lg..n trus berdegil..mujur kena saman jerk..kalo dia terlanggar org..adoi..lagi naya tuh!so pasni..kalo ada org bagi nasihat kena la dgr2..bukan sje nk bg nasihat kan??nasi da jadi bubur..kena la telan jgk :(

nota alinac-ingtlah org tersayang..jgn la menyusahkan mereka terutama yong! hahaha

16 ulasan:

annfrendly berkata...

isk..sape yang bayar saman bebanyak tu? nasib baik motor tu tak apa2.. haru dibuatnya...Nak marah OKU pulak.. erm..kalau nasihat dia tanak dengar, sorok aje kunci motor tu.

alinac lover berkata...

@annfrendlyyele ann.sakit hati ni..smlm da mntk kunci..dia xnk bg.skg ni mmg xdpt la nk bwk motor da dia..~

E.d.Y berkata...

aduhai...satu maslah tu nak g amek motor...xpe la...sabar2..semua tu ada hikmahnya

-telordibasuh- berkata...

hehe jgn menyusahkan yoooong yerk hehee

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

hurmmmm.

sabar je lah.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

nak pergi mana mana cll gua

Dakwat Basah! berkata...

itu namanya kemalangan

Lynn Nasir berkata...

salam,

mujur tak cedera..

alinac lover berkata...

@E.d.Ytaw xpe..da ada kt balai.nk wt cemana..terpaksa la terima~

alinac lover berkata...

@-telordibasuh-weeekkkk!! hahaha

alinac lover berkata...

@miss lolly a.k.a luvfaredasabar..fuh!

alinac lover berkata...

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.ocall ek?hehe

alinac lover berkata...

@Dakwat Basah!a.a :(

mama zharfan berkata...

me BW here :) salam ziarah dari nottingham UK

alinac lover berkata...

@Lynn Nasirtu la.sib bik!

annfrendly berkata...

isk.. orang degil tak dapat nak buat ape kan.. err.. nak piat telinga dia.. tak boleh sebab dia bukan budak kecik lagi..payah betul kes macamni kan..

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...