Khamis, 10 Jun 2010

:: Tips Malam pertama ::


Assalammualaikum

Wah! mesti anda tak sabar-sabar membuka entri ini. Maklumlah.. tengok tajuk je pun sudah sedikit mengujakan...

Saya bukanlah orang yang handal atau sesuai untuk untuk memberikan tips apabila tiba bab-bab seperti ini..

Jadi, saya rasa.. adalah elok saya "copy & paste" kan satu artikel yang menarik yang saya temui di internet mengenai tips malam pertama ini..

Selamat membaca..!

===========
8 Teknik memulakan Malam Pertama

Malam pertama adalah saat yang paling diidamkan dan dinantikan oleh setiap pasangan yang baru bergelar raja sehari. Kesibukkan disiang harinya akan tidak begitu terasa memandang fikiran melayang kepada layanan yang akan diberikan oleh pasangan masing-masing.

Namun begitu tidak semua pasangan yang akan menantikan kehadiran malam pertama dengan penuh terbuka, sebaliknya ada yang belum betul-betul bersedia melayani kehendak pasangan masing-masing.

Awas! Harus di ingat, sekiranya anda bertindak terburu-buru,keindahan dan kenikmatan malam pertama kemungkinan besar tiada, ianya akan berubah menjadi suatu malam yang menyakitkan.

1. Jangan Terburu-buru
Malam pertama adalah memori yang harus diingati oleh pasangan masing-masing sehingga ke akhir hayat, maka haruslah lakukan dengan penuh kesabaran kerana anda perlu ingat anda masih lagi dalam peringkat saling kenal mengenali antara satu sama lain.

2. Tidur Secukupnya
Tidurlah secukupnya 3 hari sebelum malam pertama itu kerana ini membekalkan tenaga yang cukup dan janganlah lakukan kerja-kerja yang berat.

3. Jaga Kesihatan.
Jagalah kesihatan anda sebulan sebelum hari malam pertama anda. Ambilah vitamin-vitamin dan jagalah pemakanan anda. Vitamin yang cukup akan membuatkan anda ceria dan dapat mengelakkan anda daripada terkena penyakit. Pada siang hari perkahwinan anda janganlah makan banyak nanti malam kalau sakit perut…rugilah.

4. Pastikan Pasangan Anda betul-betul Bersedia.
Pada malam pertama nanti pastikan pasangan anda betul-betul bersedia dan sekiranya pasangan anda tidak dapat melayani kehendak pada malam pertama anda haruslah faham. Sekiranya terlalu mendesak, kegairahan malam pertama tidak akan dinikmati dan dirasai oleh pasangan masing-masing.

5. Suasana Romantis.
Wujudkan suasana yang romantis di malam pertama. Suami boleh mulakan dengan mengucapkan kata-kata romantis pada pasangannya. Isteri boleh mewujudkan suasana yang romantis dengan boleh mengenakan pakaian yang "daring ".

6. Jangan mengambil ubat.
Janganlah mengambil ubat dengan bertujuan untuk meransangkan pasangan masing-masing, lakukanlah dengan kesabaran dan penuh kasih sayang.

7. Jaga Kebersihan Diri.
Pastikan mulut dan badan anda tidak berbau. Seeloknya bersihkan diri anda dahulu kemudian pakai wangi-wangian untuk membangkitkan ghairah pasangan. Jangan pula guna wangian yang tidak digemari oleh pasangan anda, kerana ini akan menghilangkan mood untuk bersama.

8. Kurangkan bercakap
Elakkan berbincang hal-hal yang berkaitan dengan kenduri di siang hari dan masalah-masalah yang berlaku sebelumnya. Anda haruslah memberikan fokus dan kurangkan berbual dengan pasangan anda. Sebaiknya gunakan sentuhan,rabaan,ciuman,kucupan dan sebagainya untuk membangkit ghairah pasangan anda.


sekian~

credit to maskawin.com

14 ulasan:

helmi berkata...

pergghhhh...
entri tak agak!!!
btw, good tips.

äþèéž™ berkata...

terbaca entri ni di malam jumaat lak tu =)
mak, abang nak kawen!!!

alinac lover berkata...

@helmihahah~ ala..oke la kan?

alinac lover berkata...

@äþèéž™haip2~jgn lupa jemput taw..hahaha

-telordibasuh- berkata...

hehe..tip malam kedua xde ke hahaa

irahehe berkata...

hahaha..bukak jer blog nie terus dapat tips!tapi bile erk nak gune..muahahaha..ira lambat lagi kawen.....

kak ina kl berkata...

salam..sabarlah akak tak payah baca pun dah tau..al maklumlah dah lama dah kawin..ahakss

äþèéž™ berkata...

mestilah jemput. cik yong kan kena jadi mak andam nya. bagi pekej murah tau

helmi berkata...

alinac;
ok la tu...
dh smpi masa blum??
klau blum...jgn x praktikkan nnt tau!

alinac lover berkata...

@-telordibasuh-malam pertama je ada.tp boleh diulang byk2 hari taw..hahaha

alinac lover berkata...

@iraheheira lambat lg..me pon same..hehhe

alinac lover berkata...

@kak ina klakak org berpengalaman..saya xtaw pape lg.huhu~

alinac lover berkata...

@äþèéž™mak aih..mekap sket2 reti la apis oi.hehe~

alinac lover berkata...

@helmihahaha.tu buat entri siap~..nnti bru praktikkan~

Beautilicous

Suka blog ini? LIKE lah~ thanks

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...